2 weeks down, 10 to go! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van DorienClaesen - WaarBenJij.nu 2 weeks down, 10 to go! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van DorienClaesen - WaarBenJij.nu

2 weeks down, 10 to go!

Door: Dorien Claesen

04 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

De eerste 2 weken zijn voorbij gevlogen en het is hier nog altijd even zalig. Vorige week een paar dagen slecht weer gehad, maar dat zijn gelukkig altijd maar buien van een paar minuten..

De belangrijkste aankoop dat we deze week hebben gedaan, zijn waarschijnlijk onze hangmatten. Zalige dingen! Een beetje in de zon liggen bengelen.. Daar kan niet veel tegenop. =)

Eergisteren hebben we ons eerste tripje gedaan.. Een dolfijnentour in de namiddag, 's avonds op kaaimannenjacht. De dolfijnen in Suirname zijn eerder aan de schuchtere kant, waardoor we daar dus niet veel van hebben gezien.. Af en toe is en vinnetje of een rug in de verte, maar daar moesten we het dan mee doen.
Buiten het feit dat de dolfijnen niet echt aanwezig waren was het wel een zalige boottocht! Overal waar je keek, zag het er prachtig uit.. Een teleurstelling was het dus zeker niet.
's Avonds konden we dan met z'n allen gaan eten bij een paar locals. Super gezellig en heel lekker. Na het eten was het dan tijd voor een klein boottochtje op de smalle grachtjes. Hierbij kregen we wel te maken met een paar obstakels. Zo moesten we met ons hoofd tussen onze knieën onder een bruggetje doorvaren, waarbij je echt geen 5 cm omhoog kon komen. Daarna moesten we met volle vaart de oever opvaren, aangezien het bootje aan de andere kant van de gracht moest zijn.. Even een angstaanjagend momentje, aangezien we op voorhand niet werden gewaarschuwd wat er ging gebeuren. Toen we dan aan de andere kant van de rivier zaten, was de jacht naar kaaimannen geopend. Al snel zagen we enkele kopjes boven water. Toen de gids er uiteindelijk 1 had gevangen, was niet iedereen even gerust in het bootje. Er werd een elastiekje rond de bek gedaan en het beestje werd doorgegeven voor de typische toeristische foto's. Nadat we er 2 hangen gevangen, was het voor een paar wel genoeg geweest, maar toen de man voorstelde om er zelf 1 te vangen wou ik dit toch eens proberen. Eerst met de stok, maar door het gespartel was dit veel moeilijker en grelliger dan het leek. Toen mijn eerste poging dus mislukte zei de gids doodleuk dat dat allemaal veel gemakkelijker gaat als je het beestje gewoon met je handen uit het water plukt. Ging met toch net iets te ver... Tot we een klein kaaimannetje tussen de bosjes zagen zitten. De avonturier in mij was op dat moment te groot en na een korte beschrijving hoe ik het juist moest aanpakken, had ik het beestje in mijn hand. (Oudjes, jullie kunnen trots zijn op mij! ;-) )

Volgende week trip 2: Schildpadden. Via het deel studenten dat hier als stagiair aan de slag kon bij een architect, werden we allemaal uitgenodigd op een 2 daagse trip naar een schildpaddenstrand. Sympathiek voorstel, zeker als je weet dat we daarmee €185 uitsparen. Die man mag gerust meer tripjes plannen! =)

Groeten uit Suriname!
Dorien

p.s. Auguststraat 61, Paramaribo, Suriname

• 04 Maart 2014 - 20:06

Guy Claesen:

ge wordt een echte bushgirl.
    breng maar een paar krokodillekes mee als gezelschap voor captain.
    Die is er trouwens weer helemaal bovenop. Was een paar dagen erg ziek.